Packaging View staat voor u klaar als het gaat om verpakkingsvraagstukken. Niet voor niets noemen wij onszelf ‘Uw verpakkingsmanager binnen handbereik’. Binnen de integrale benadering richt Packaging View zich op de volledige verpakkingsketen, van analyse via advies tot actie.

In 3 stappen van A tot Z…

1. Analyse

icons-packaging-view-01

Packaging View concentreert zich op het besparen van kosten. Aan de hand van een quick scan maken we snel en grondig inzichtelijk waar verbeteringen mogelijk zijn op het gebied van verpakkingsmaterialen, verpakkingsconcepten, verpakkingsprocessen en logistiek.

Binnen enkele dagen heeft u een goed overzicht van de knelpunten, die kunnen worden aangepakt en de kansen, die zich in de (nabije) toekomst voordoen. In de vorm van een stappenplan (verbeterprojecten) geven wij eveneens aan hoe u de veranderingen aan kunt pakken.

 

2. Advies

icons-2-inpage

Het uitgangspunt van Packaging View bij verpakkingsvraagstukken is altijd de gehele keten. Immers, niet alleen de situatie bij uw eigen bedrijf, maar ook die bij uw leveranciers en afnemers bepalen tenslotte de kwaliteit van uw product. Packaging View draagt oplossingen aan voor verpakkingsproblemen en voor logistieke knelpunten binnen en buiten uw organisatie.

3. Actie

icons-3-inpageAls mogelijkheden voor verbeteringen zijn aangedragen, is het ook van belang deze te realiseren. Packaging View wil daarom niet alleen adviseren, maar vooral ook samen met u de opgestelde adviezen en plannen binnen uw bedrijf snel en efficiënt waarmaken.

Benefits of a subscription

YourPackagingManager - Ruud

 

  • Quick scan
  • One day a month consulting on location
  • Teleconsulting for free
  • Permanent contact person
  • Conference on packaging issues
  • Reduced tariff
» Find out how

 

“Is your product packaging costing you money? By reconfiguring your product and packaging, you may be able to save significant logistics costs. The CEO of Ikea is fond of saying, “We hate air.” Ikea considers the logistics costs of their products as part of their redesign/design process. This has resulted in as much as a 50-percent reduction in product package size. Smaller packages generally mean lower logistics costs because you can transport and store more product using less space”.